L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dijous, 28 de juliol del 2016

Viure poèticament el mes de juliol.



Personalment per a mi el mes de juliol ha estat un més plenament poètic fins i tots en moments que la política enterbolia l’existència. Però la poesia em donava la mà per enfrontar-m’hi. Amb un nou poemari començava el mes: GLOPS ERÒTICS DE SOSPIRS BÍBLICS, un conjunt de poemes inspirats i reflexionats sobre pensaments del poema eròtic de la Bíblia CÀNTIC DELS CÀNTICS. Ha servit perquè els més de juliol no fos un mes de vacances sinó un més amb més plenitud de vida, malgrat les buidors provocades gens democràticament. I la plenitud de vida ha esta la lliçó apresa de l’amor entre persones. Per què estimo a l’altre i que m’hi atrau. El món, com una vinya, esdevé un espai de convivència humana entre homes i dones perquè els gestos humans no són només accions físiques amb contactes agradables, suaus i desitjats, sinó perquè són el camí perquè aquestes accions físiques esdevinguin relacions humanes de benestar i felicitats. Una carícia gaudeix del raïm a les mans que regala al tastar-lo l’aroma ambientador de moments feliços.
I aquests aromes feliços els he degustat a Puigcerdà participant a la Trobada anual de poesia catalana, que la capital de la Cerdanya programa en la setmana cultural de l’estiu. I ha estat una trobada plena poèticament perquè abans de participar en el recital, el Departament de Cultura de l’Ajuntament, va presentar a la Biblioteca el meu llibre de poesia ESTONES AMB EL MEU SILENCI, conjuntament amb un llibre de filosofia del meu company i amic Josep M.Piguillem. L’alcalde de Puigcerdà ens fou l’honor de ser-ne el presentador. Uns dies a la Cerdanya amb recolzament poètic convertien cada moment de la vida en un poema. Però la poesia m’acompanyà novament a Parets del Vallès amb motiu de la Festa Major amb el recital programat pel Niu d’art poètic celebrat a l’espai de Cal Serra del Padró, un espai bucòlic i idíl·lic i que la pluja convidà a viure amb tota intensitat el missatge de la poesia que ens arribava d’Amèrica del Nord.
Una trobada poètica que esdevenia exemple del que significa la paraula globalitat. Una nova pinzellada en l’obra d’art poètica del Niu d’Art que construeix una pintura poètica amb els colors dels poemes catalans i d’arreu del món. El més de juliol ha estat per a mi un extraordinari pedagog que m’ha ensenyat a sentir-me jo amb tots els altres tu i ells que configuren la convivència universal. La intensitat global en mi gràcies a la poesia. Globalitat en la que ens donàvem la mà poetes d’altres indrets arribats ex-professo a Parets. La poesia un constructor de convivència però que no només construeix sinó que es converteix en la teva vida. Un gran regal del més de juliol: la vida és poesia i la poesia és vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada