L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dissabte, 22 de setembre del 2018

UNA LLIÇÓ DE L’AIGUA



M’enamora la remor de l’aigua,
de la pluja quan pentina camps, muntanyes i valls,
dels rius quan de bon matí entonen l’himne de l’univers,
dels pantans que festegen amb la llum a les muntanyes,
dels oceans i mars obrint els seus palaus als humans,
de l’aigua de l’aixeta per rentar-nos les mans
de l’aigua dels tolls dels carrers , vidres trencats del cel blau
de l’aigua del got de la taula que rega l’interior del meu cos
de l’agua de l’ampolla que he comprat per la mare
de l’aigua dels meus ulls que signen el poema del meu jo.
M’enamora l’aigua, gran joguina del món. El seu joc és el meu.
Desitjo estimar-la per entendre els seus poemes,
aquell poema que escriu configurant els núbols,
aquella escultura-poema que dissenya el meu cos,
aquell ocell que picoteja al riu afinant la seva veu.
 Guitarra, violí violoncel, cítara i arpa
que posaren música a les lletres de les tronades,
desitjo entendre  i parlar-hi
per gaudir la  veu de l’aigua quan diu
us estimo.
Assegut en el banc d’una font,
encisat amb la parla de l’aigua,
en un somni misteriós,
una veu que no era humana,
sóc la veu de l’aigua que tant anheles entendre,
escolta humà, el missatge que m’ha confiat Déu.
L’aigua estima tant els humans que és humanitat en el vostre cos
com els humans també sou aigua en el cosmos.
Per què els humans no apreneu la lliçó i us estimeu a vosaltres i al món?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada