L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dissabte, 6 d’octubre del 2018

L’horitzó del meu poble



Catalunya és el meu poble,
contemplen tots els catalans el mateix horitzó?
L’horitzó no és la llibertat,
horitzó és el jo català,
definidor del jo, meu, teu i d’ell,
com també el de nosaltres i vosaltres.
Catalunya, està, avui, trista i malalta,
massa fills seus no la volen sobirana,
li neguen el seu dret de llibertat.
Tampoc els que la volen sobirana
interpreten com cal les diferències.
Si no sabem ser diferents,
mai serem uns en llibertat.
Què em diu l’horitzó de matinada al desvetllar-me?
Senzillament, sigues un bon pedagog del saber ser jo.
Pedagog del “jo” català.
I sobre tot, estima l’enemic,
no odiis en la diferència
és la gran lliçó de la llibertat.
Els pobles lliures és basteixen estimant sense diferències.
el camí de ser tots iguals és l’horitzó del meu poble,
la independència en llibertat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada