L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dilluns, 2 de juny del 2014

Expressions d’una Alemanya, cançons d’entreguerres, cia.LaLópez

El Teatre Ponent demostrà, una vegada més, la qualitat artística de la dramatúrgia catalana. Laura López, filla d’un jugador del BM Granollers Juli López Laorden, amb la seva actuació, va palesar abastament la capacitat esportiva del teatre per jugar el partit de la vida. Una actriu, preparada artísticament per jugar teatralment en Divisió d’Honor, va dissenyar i actualizar un espectacle  musical amb aquella dignitat de la juventut que convenç en el fons i en la forma. Raul Parera, al piano, esdevenia el company artístic del joc desenvolupat al teatre Ponent amb un muntatge inspirat en la dramatúrgia i la cançó alemanya, algunes de les interpretacions en  català, que li donava al moment aquella frescura que des de bon començament els dos protagonistes van injectar al públic amb una invitació a una funció de cabaret. Laura López va demostrar un ágil domini de l’escena i, a la vegada, un coneixement de la música i el seu temps traslladat a l’actual  i adaptació del personatge a l’ahir i a l’avui. Dissenyadora de l’espectacle, protagonista principal i conductora de l’obra, alternant la interpretació amb la presentació, esdevenint les dues condicions la definició del paper principal. Notable en el domini del llenguatge corporal, convertint el cos en un fidel company dialogant i modulant la veu als aires variants del temps, en els que l’amor demanava una modulació, la denúncia una altra i el joc aquella necessària per fer-ho passar be. Coreogràficament amb una ágil habilitat de demanar-li a la veu i al cos aquells tons i aquells moviments que s’endinsen, convencen i transformen. I escenogràficament la senzillesa era la signatura de la grandesa del missatge. Una grandesa que es fonia abraçant-se amb la definició de la persona. Una vegada més, el Teatre Ponent dóna la mà als actors i actrius de casa amb una de mostració del sentit que a Granollers té la dramatúrgia. I una crida: els aficionats del Teatre, que a Granollers són molts, per què no omplen cada cap de semana el Teatre Ponent? Quin paper hi ha de jugar, que potser no hi juga prou, la premsa escrita, la ràdio i la televisió en la difusió dels programes setmanals. La semana vinent, més dramatúrgia granollerina. S’omplirà el Teatre? Acabo felicitant als dos protagonistes i a la direcció. Endavant, Granollers necessita el teatre Ponent.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada