L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dijous, 8 de setembre del 2016

Presentació del meu llibre GLOPS ERÒTICS DE SOSPIRS BÍBLICS



La Biblioteca de Lliçà de Vall organitzà l’acte cultural de la presentació del meu llibre en el Teatre Municipal. Per a mi fou una deferència que mereix el meu màxim agraïment que és molt més significatiu quan la presentació del meu llibre va córrer a carrer del meu molt bon amic poeta JOSEP SERRA, en l’actualitat alcalde de Lliçà de Vall. Les seves paraules foren molt afalagadores envers la meva persona basades en la circumstància que ens presentà en la continuïtat de l’amistat amb una forta base literària. Distants, ell i jo, ideològicament, molt units en el respecte mutu. Feu un recorregut per la meva vida perquè  cregué que era necessari per entendre el perquè  del meu poemari. Recalcà la vessant humana que s’hi respira i la gran semblança amb la natura, en particular amb les vinyes, els jardins, les flors i els fruits i la metàfora que s’hi planteja en referència a les relacions humanes, d’una manera més directa amb les amoroses i també sexuals. En el torn de la paraula que em donà vaig recalcar que no podem oblidar que la centralitat de la vida rau en la persona humana, home i dona, i en les relacions mútues. Glops eròtics equivalen als glops en una copa de vi que ens fa gaudir de les seves essències  produeint sensacions de benestar i els sospirs eren paraules del Càntic dels càntics que és un poema eròtic de les relacions humanes. El meu poemari, seguint el Càntic de Salomó, m’agradaria que ens ajudés a entendre una mica més la grandesa del ser humà que pot gaudir d’unes relacions físiques com un petó, uns acaronaments, unes abraçades, unes relacions sexuals desitjades i buscades amb intel·ligència i passió en la racionalitat que en la història, des de els seus principis, ens invita a entendre que aquestes relacions conviden a un objectiu de transcendència que en el tram definitiu esdevé diví.
En aquesta evolució no podem oblidar, i  la grandesa encara esdevé més meravellosa, que l’ésser humà en la seva llibertat pot pervertir les seves relacions si la persona no és coherent amb la naturalesa i oblida la seva capacitat de raonar i de crear. Les relacions humanes tenen totes elles un objectiu, fer més humana, més digna, més feliç la convivència. I si analitzem la història de l’amor, també en els seus errors, ens n’adonarem. L’erotisme és el primer tram de les relacions humanes amb un amor, també sexual, que ha viscut moments de divinitat, Egipte, Roma, les civilitzacions totes, que ha exigit la realitat d’un déu i si no el coneix el crea. De l’erotisme a la mística és el procés més sublim que defineix la grandesa humana. Una presència de força persones amants de la poesia em feren gaudir i animaren amb les seves paraules a continuar el meu camí literari creatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada