L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

diumenge, 7 de desembre del 2014

IN CRESCENDO, CONCURSANT D’ “OH HAPPY DEI”

Una de les moltes mancances de la meva vida rau en la cultura musical. Quan era infant, encara, se’m va negar aprendre tocar el piano, si bé formava part de la coral del col·legi. Però la meva carrera, diguem-ne musical s’estroncà. Em sap greu perquè m’agradaria entendre-hi. M’he de contentar tancar els ulls i mentalment fer-me la meva història perquè la música és la lírica i la mística de la paraula. Quan fa un any se celebrà per primera vegada l’”Oh happy dei”, com es diu vulgarment, m’hi vaig enganxar. I no em perdia cap programa. Verdaderament gaudia molt. Enguany hi ha un valor afegit, el grup granollerí IN CRESCENDO. I m’agrada el nom. És molt sifnificatiu. Indica una realitat en la que els seus components hi están instal·lats crèix, la seva filosofia és ser creixent, però amb la particular d’una obra d’art que es fa constantment millorant el seu cromatisme, els seus traços i la seva composició. És una realitat, no un objectiu. Un objectiu és alló que es vol assolir, si fos així s’haurien anomenat IN CRESCENDUM. La preposició llatina “in” pot significar “estar” o “fer” i el grup granollerí està en el creixement, és creixement, no vol ser, perquè ja és. I ho demostra en cada actuació. És una condició essencial de la persona i la manera i en les condicions que creix depen d’ella i de com se situa en el seu entorn. Seguint el programa he viscut un procès viu de qaulitat, d’enriquiment cultural, que no està encara en la maduresa, perquè no és el seu moment, però que està en el seu procès. No sóc partidari de fer comparacions de si és millor un grup que l’altre, perquè  depen molt del moment en que cada grup es troba. IN CRESCENDO, ajudant-me en els tècnics, ha assolit un moment brillant. Guanyar o perdre entre els millors només és signe de competència, també hi pot jugar la sort, però alló important és estar en l’èlit. IN CRESCENDO tot indica que hi està instal·lat. Guanyar un concurs és bo, però és millor guanyar la vida. I aixó nomès depen de si el grup vol continuar sent, si no continua té un mèrit en la història haver catapultat artistes de l’art en la vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada