L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

divendres, 29 d’agost del 2014

EL PATI DE GELATERIA JI JO, AMB MÚSICA HIP HOP, JAZZ I FUNK

 De la mà de Binary Emotions Nights, Parets del Vallès va gaudir d’un concert jove del  grup de Terrassa Hawha Band amb un entusiasme fins un paroxisme encomanadís a persones que com jo no etenen ni idea del seu estil musical. Vaig intentar entendre el missatge musical jove, que malgrat perdia moltes paraules per una rapidesa, per a  mi, excessiva, m’arribava a l’ànima i ho relacionava amb l’etern dilema intergeneracional. Musicalment hi van abocar cos i ànima i entre línies vaig entendre dures crítiques d’hipocresia moral i política i una reivindicació dels joves en la vida social. Amb el llenguatge de la música llençaren missatges, que amb l’objectiu de fer-ho passar bé, dissimulaven la crítica i donaven vida a la seva llibertat, amb un rerefons profund i intencionat del seu dret a decidir en els assumptes que els hi pertanyen. La música interpretada tenia tota la capacitat comunicativa de l’estil jove amb insinuacions de vibracions vitals que abarquen tot el ventall de les relacions humanes, fins aquelles que són tractades de tabú. En els fons del fons l’explosió d’una urgència de diàleg intergeneracional, perquè els joves, pensen, escolten, creen, escriuen i comuniquen. El meu interés del concert rauia en com des de la meva filosofía entenia la música que generosament regalaren. A travès de la música vaig intuir-hi una invitació a la comprensió mútua. Curiosament entre el públic, que mereixien més nombrós, hi havia gent deles tres etapes generacionals. Un indici de que el diàleg és possible i, a vegades, es fa. Independentment de la qualitat artística, no és el meu fort, s’hi bellugava la qualitat humana. Binary Emotions Nights amb els pocs mitjans d’una crisi injusta, una vegada més, ha demostrat que les cares de la cultura són moltes i totes tenen un objectiu, el diàleg com a camí de pau. La forma externa pot semblar contrària però l’exterior és el camí per arribar a l’interior i aquest camí s’ha d’entendre perquè les mans esteses hi són. Enhorabona a La Hawha Band i a Binary Emotions Nights.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada