Ambientada en un marc de convivència participativa, l’obra
representada per Jordi Brau, Abel Folk i Anna Barratchina al Teatre de Can Rojoler
de Parets del Vallès, despertà l’amor al teatre amb una molt bon a assistència.
Espectacle gairebé monòleg, encara que amb presència d’altres actors, en el
fons tenia totes les característiques d’un duel. El tret de Konrad en la foscor
amb l’anunci de l’arribada d’Henric, em va fer pensar per la no presència de
cap mort, quan en la realiat l’obra girava al voltant d’una mort real i d’una
altra mort volguda que en el transcurs de l’obra rep el nom de covardia. Una trama molt ben teixida amb un
tret de paraules extraordinàriament expressives i un silenci èpicament
expressat, un duel amb dues armes mortíferes, la paraula i el silenci,
responsables d’una mort física i d’una
altra psíquica amb la distància de l’allunyament. Dues conductes enfrentades
per unes relacions d’efectes destructius, destructius per trencar una parella i
destructius per destroçar un amor i una amistat, i entre aquestes relacions la
covardia per una banda no matar el marit i per altra fugir per no retrobar-se
amb l’esposa de l’amic i amant del també amic. Un joc intens de sentiments amb
un teixit de relacions que provoquen dues morts, la física, que per inducció
creus que s’ha suicidat i la psíquica perquè no hi ha cap possibilitat de refer
la vella amistat. Una escenificació en la que la paraula i el silenci
esdevenien actors excel·lents amb la incrustació de matissos de l’actriu que introduia
un element de vital importància com era la música i dos actors secundaris, un
noi i una noia, que s’ocupaven de les exigències de la llar. El sentit tràgic
de la vida quan l’amor dóna pas a la passió sense respectar l’amistat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada