L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dilluns, 1 de juliol del 2019

LA MEVA LLIBERTAT DEFINEIX EL MEU JO


Pensar, sentir i fer, regulen la meva existència,
és la meva llibertat el meu jutge.
La intel·ligència  ordena els meus comportaments,
la raó em marca com he de configurar-los,
el desig empeny ver el seu assoliment,
la llibertat escull entre l’encert i l’error.
El dia a dia és una lluita entre llums i foscors,
i la bondat dels fets la produeix el benestar.
Quan el resultat són tristeses,
la llibertat demana a la raó examinar els fets,
a la intel·ligència corregir l’errada,
i al cor buscar la felicitat de l’esmena.
Saber ser lliure, senzillament, és saber reciclar.
Els camins de la veritat no són tots rectes,
les errades són corbes que demanen prudència,
la prudència és gran consellera de la llibertat.
Desig, intel·ligència i raonament
creen la dignitat del meu jo en llibertat.
La saó será la bona si els fruits són bons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada