Viure poèticament amb un ambient musical és un regal
que alena l’esperit, transcendeix la matèria i emociona la persona. Amb la
intimitat d’un grup d’amics el meu llibre de poemes GLOPS ERÒTICS DE SOSPIRS
BIBLICS em recomanà un recorregut de l’amor amb la pancarta de sortida de l’erotisme
i la d’arribada de la mística. I en aquesta caminada el protagonista és el ser humà
que gaudeix de tots els elements perquè llueixi la veritat personal de cadascú
en la vida. La centralitat i el protagonisme té un nom: el ser humà. L’exercici
de l’amor és el model de relació més apassionant. Les mans, els ulls, els
llavis, els braços, els peus, la pell i el òrgans sexuals són per naturalesa l’autèntica
màquina d’estimar, que a partir de l’erotisme que és la forma material fins a
la mística que és l’assoliment de la felicitat absoluta, demostren que el ser
humà és per naturalesa transcendent. I aquesta transcendència l’he
experimentada en la lectura del llibre bíblic EL CÀNTIC DELS CÀNTICS i en una
anàlisi, encara que no sóc historiador, de la humanitat. L’home i la dona des
dels temps més llunyans de la prehistòria i de la història han manifestat en
els seus fets el desig de transcendència i en la mitologia grega i romana
esdevé més evident. La presència de la divinitat es desitjava en tots els
àmbits de la vida, també en l’amor com ho palesen la deesa grega Afrodita i la
romana Venus. I el fruit d’una elles fou Eros, el déu de l’erotisme. La seva
realitat és un símptoma de l’aspiració humana d’un més enllà que es reforçava
amb la divinització de personatges que per algun motiu esdevenien rellevants o
perquè la seva situació social era més creïble si se’ls divinitzava, com els
faraons egipcis o els emperadors romans. Però el llibre bíblic en la seva
projecció palesa una evolució d’una altra racionalitat en la que cada ser humà
a partir de l’erotisme pot assolir el seu lloc en la divinitat. Les expressions
eròtiques del Càntic del càntics humanitzen i espiritualitzen els petons, les abraçades,
el llit i la recerca de l’estimat pels indrets més arriscats a l’estil de les
gaseles. Un petó regala el goig de les essències dels fruits dels raïms i la
vinya és l’estimada o l’estimat acaronat per les mans i gaudint les suavitats dels
perfums de les flors i de l’aire ventat pels pàmpols dels ceps. En la darrera
estrofa del Càntic llegim: ”Oh, estimada, que sojornes als jardins: els meus
companys es deleixen per escoltar la teva veu. Fes-me-la sentir”.
L’ambient, al CEM Maria Grever, assolí una temperatura
de calors sublims amb l’agermanament de la música i la poesia. ERNEST BRICEÑO,
al piano, acompanyava la cantant ELLEN, que obsequiaren amb cançons de la
cultura oriental en les que la relació amorosa n’era el tema central. Música i
poesia al CEM Maria Grever, un missatge humà de projecció a l’infinit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada