El desenvolupament de l’espectacle, ideat i treballat pel
grup jove del Taller Arsènic, Mercaders de Shakespeare m’ha portat a pensar
honestament que el grup podría molt be ser batejat amb el mateix títol, perquè
van vendre extraodinàriament la dramatùrgia de l’escriptor anglès. Un
recorregut de les joves actrius i dels joves actors per quatre títols
sintetitzats amb quatre paraules, poder, ambició, venjança i amor, recordava el
noms mítics de Macbeth, Hamlet, Otelo i Romeu i Julieta amb l’encert d’una
coreografia instrumentada musicalment i cinèticament per aprofundir més en els
missatges. Una nota, per a mi
excepcional, el to humorístic des d’una
crítica directa i lúdica amb l’efecte darrer de la mort de tots els protagonistes. Un concepte
de la vida, efímer, valorada per la intensitat. Amb moments d’una gran bellesa
donava la impressió que la dansa li demanava el relleu a la paraula amb moviments
corporals que robaven a l’abecedari les lletres per crear el missatge. La presència
de la dramatúrgia shakesperiana no abandonà mai l’escena donant generosament la
mà a la creativitat d’uns joves del
segle XXI que jugant amb les idees filaven emocions i amb termes de casa nostra
feien puntes de coixí per ornament dels vestits del temps. I a fe que hi
jugaven amb el temps d’ahir i d’avui coordinant els sentiments i emocions
universals de la vida humana. L’ahir i l’avui es donaven la mà gràcies a la
imaginació i al treball d’un grup de joves molt ben dirigits. Resumint, un
espectacle en el que la tragèdia, el drama, la comèdia i fins i tot el sainet
es complementaven pel saber fer, la gràcia, l’estudi i el treball d’un grup de
joves del Taller Arsènic que la majoria d’ells i elles van rebre en el Teatre
Ponent el bateig dramaturg amb la il·luminació dels aplaudiments del públic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada