L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dilluns, 19 de novembre del 2018

Jo escolto




La paraula és el pedagog de la diferència,
relaciona estimant i sovint odiant.
Estimant porta a la pau,
odiant procura sempre la guerra.
La paraula defineix les persones.
Una paraula és l’argument de la pau,
amor,
massa sovint l’amor no és universal,
massa egoïsta.
Jo vull el meu amor universal,
perquè ho vull, escolto a tothom,
escolto els que m’estimen i els que m’odien,
els que pensen com jo i els que pensen diferent.
Tenim tots un punt comú, pensem.
La diferència és una llei de vida per saber estimar.
L’amor ens fa comprendre l’altre i allargar-li la ma.
Jo vull allargar la ma també a qui no m’estima.
A casa meva, l’avi em va ensenyar,
una encaixada de mans és necessari per entendre’ns.
Una encaixada  comença escoltant,
escoltar és la sortida de la cursa per la pau.
La pau és la convivència dels diferents.
La diferència és l’arc de Sant Martí de la humanitat.
Jo vull ser una pinzellada d’aquest arc.
He començat escoltant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada