L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dilluns, 27 de juny del 2022

CONVERSES EN L’HORT DE CASA


 

No entenia res,

era nen i no entenia les plantes,

m’agradava collir maduixes,

abastar cireres,

omplir el cistell d’enciams, cols i mongetes tendres.

Un matí, les cireres arracades

em cantaven una cançó,

sentia música però no entenia les paraules.

Les arrenco de les orelles, les tiro al cistell,

i de cop unes veus,

ets un dolent, ets un dolent, això no es fa.

No m’acompanyava ningú,

les veus no callaven,

i les mongetes, enciams i cols,

es rebel·len i s’entornen a l’hort.

Em vaig espantar,

què he fet pregunto a l’aire,

i una veu d’una persona que no veig,

em diu

has ofès les plantes de l’hort,

no sents com ploren?

M’agenollo, plego les mans,

plorant demano perdó.

Les cireres d’una empenta tornen a ser arracades,

enciams, cols i mongetes tendres,

salten i tornen a omplir el cistell.

 

I la coral del vent

em canta:

Som germans i germanes,

homes i dones ens doneu les mans,

vivim de l’amor,

les plantes amb els seus fruits tornem a la terra,

homes i dones a la natura ens donem les mans.

tots i totes,

humanitat, fauna i flora,

som fills i filles del mateix pare.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada