L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dimecres, 17 de juny del 2020

CATALUNYA ÉS CASA MEVA


                El meu jo no té sentit sense Catalunya,
                és casa meva,
                tenir cura de la terra, muntanyes, boscos i rius,
                és el meu deure,
                tenir cura de la terra és ser solidari amb la gent,
                la subsistència sense els bens de la terra esdevé misèria.
                Tots i totes som obligats a la dignitat
                 sense bens els nostres germans no en poden tenir cura.
                 Els bens de la terra, no tenen amo, 
                 són de tota la humanitat.
                 Catalunya és un poble amb drets i deures d'humanitat,
                 si un català malviu
                 tots en som responsables, també si esdevé enemic.
                 Si vull que Catalunya sigui casa meva,
                 només ho serà allargant la mà de l'amistat a tots els catalans,
                 rics i pobres,
                 als rics perquè la seva riquesa tregui de la misèria als pobres,
                 als pobres perquè amb la seva dignitat mereixin ser respectats.
                 És la veu de la natura que m'aconsella,
                 i la seva veu, és veu de Déu.
                 La terra catalana i els catalans tenim una estrella,
                 la llum de la dignitat que ens fa transcendents,
                 sense transcendència la humanitat no és global.
                 La transcendència és el camí de la casa eterna.
                

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada