L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dijous, 28 d’octubre del 2021

CADA NOU DIA UN MISSATGE PER DEMÀ

 


El silenci de la nit, guardià de la meva vida,

ha fet somiar a la llibertat si he sigut digne,

i el bon dia a la sortida del sol

m’ha dit, avui has de ser millor que ahir.

Els meus pensaments foren de mà estesa?

Les meves paraules respiraven solidaritat?

Els meus raonaments eren de justícia o d’odi?

Els meus actes eren una nova pinzellada d’art o de misèria?

Com viu el meju jo  la globalitat humana?

Si davant la història em conformo amb el no hi ha res a fer,

quin dret tinc de criticar als que fan i s’equivoquen?

Si ho faig no entenc la llibertat, ni sóc persona.

D’alló que em sembla mal en els altres,

sóc capaç de trobar-hi el nucli positiu?

Si no en sóc capaç, no sóc persona digna.

No fer l’esforç d’entendre, és no estimar.

On no hi ha amor no hi ha veritat en llibertat.

Cada dia, la nova llum del sol,

m’obra el llibre de la meva vida perquè compleixi el programa.

L’he llegit avui?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada