L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

divendres, 26 d’octubre del 2018

Jo vull ser persona




El meu jo en la història té un signe,
ser
i un objectiu saber estar i fer.
Ser, estar i fer,
síntesi d’un programa global.
Les meves relacions i els meus actes
defineixen la meva identitat.
Els honors solcials i polítics no són honors
si no sóc una persona digna,
la dignitat és la meva veritat i justicia,
i els honors poden ser la meva indignitat.
Jo vull ser persona digna,
poder dir no quan l’honor m’obliga mentir,
poder dir no quan l’honor em fa prevaricar.
Si i no són dues paraules definidores del meu jo.
No a l’autoritat indigna,
Sí a la persona pobre que em demana un mos de pa.
Serè persona si la meva dignitat no la compra el diner.
Els honors i les riqueses no em faran persona digna.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada