L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

divendres, 28 de setembre del 2018

CATALUNYA EL MEU AMOR



“Desvetlla’t, tramuntana, / vine migjorn / bufa sobre el meu jardí / i que s’escampin els teus perfums / que entri el meu estimat al seu jardí / per assaborir-ne els fruits saborosos” (Càntic dels càntics,IV,16)

Sento veus a la porta de casa,
preparat pel passeig de bon matí
i quan començo la caminada
una veu a cada orella em dóna el mateix missatge.
Catalunya, la teva estimada t’espera.
sobre el seu llit d’enamorada somriu perquè recorda
les teves paraules d’un amor de bogeria.
Que n’ets de bella estimada, li deies,
els teus ulls són coloms  del meu desig,
la teva cabellera, les delícies del meu rostre,
les teves dents m’ensenyen a menjar l’amor,
els teus llavis pinten cors en les meves galtes,
i el teu coll m’ajuda a fer el cim de la passió.
Els teus, pits, font de vida dels teus fills i filles
regalen l’aliment  per conviure en llibertat.
La teva bellesa, al cim de Montserrat,
Catalunya, em deia, viu amb tu i en tu
no em deixis amor meu,
tu i els teus gemans i germanes sereu lliures,
la vostra esposa i mare serà independent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada