L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

divendres, 14 de setembre del 2018

CREURE EN DÉU I NO CREURE-HI




Amic, que com ateu et respecto i t’admiro,
per què renegues de Déu si dius que no existeix?
Si no hi és, no pot fer ni el bé, ni el mal.
Contesta’m amic,
per què jo hi crec i tu no?
Jo no tinc arguments científics per demostrar-ho,
tu tampoc per negar-ho.
Qués és el que ens diferencia?
Els sentiments que desvetllen el desig.
El desig de les meves vivències, el necessiten,
i personalment el sento.
Sense ell em sento pobre i res,
tu et sents persona, concepte que ens fa iguals,
iguals per naturalesa.
Per què existeix en el món la idea de Déu?
Em respons que és un invent del homes per dominar.
No et nego la idea de domini,
la història la demostra.
Creure’s ser Déu i tenir poder absolut
és i ha estat el mal de la història.
Creure en la persona humana vivint-la intensament
és raó de voler ser inmortal.
La projecció divina del ser humà
porta a la ciència a fer indefinida la vida,
a vèncer la mort
a lluitar perquè la humanitat sigui infinita.
La fe en el Déu que jo sento
em diu que la meva humanitat em farà diví,
és l’objectiu de la ciència del segle XXI,
la ciència neix d’un desig.
Amic ateu, el desig de vèncer la mort
ens farà iguals en l’altra vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada