L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dimecres, 19 de setembre del 2018

El meu despertar d’avui




Aquest matí, quan m’he desvetllat,
una idea rondava la meva ment,
“la meva convivència cósmica”.
La meva cara ha sentit un alè sublim,
parlava i em deia:
obre els ulls,
destapa l’oída,
pensa.
L’alé, com una mà sua, m’ha obert els ulls,
l’univers es movia i rodava davant meu,
astres, estrelles i núbols ballaven danses estranyes,
pluges, tempestes, terretrèmols castigaven la terra
i en el cosmos la vida continuava.
Els dits suaus de la mateixa mà destaparen les meves orelles,
crits de persones que havien perdut els seus,
plors de nens i nenes agafats a la mare no contestava,
carrrers i places en runes,
rius desbordats i collites destrossades
i en cases de luxe persones que comptaven els seus guanys.
La mà em donà un copet al front i em diguè:
Pensa en aixó que has vist i quina culpa hi tens.
Jo culpable, vaig respondre?
Has tingut cura de la teva dignitat?
Totes les persones gaudeixen igual dels drets i deures?
Qui esclavitza companys de convivència es fa culpable.
Qui esclavitza els bens de la terra es fa culpable.
Qui mata natura viva, es fa culpable.
Qui s’apropia de bens naturals que també són dels altres,
És culpable.
Ets tu un d’ells?
La mateixa mà que obrí els meus ulls m’acaronava,
em tocà l’orella i he escoltat una veu dolça que em deia:
tot el que has vist són companys de la teva convivència,
n’hi faltava un, el de la veu que ara escoltes,
el creador del cosmos.
Si vius en veritat i justicia el teu jo
treballaràs la pau de la convivència cósmica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada