L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

dilluns, 10 de setembre del 2018

No deixerè mai la teva mà, mare.




Orfe de mare als cinc anys,
el seu record m’acompanya en la vellesa,
i cada onze de setembre a cau d’orella
fill meu, em diu, també Catalunya t’és mare.
La mort em guarì la malaltia
m’obrí la porta de la meva nova pàtria.
La mort i la vida, germanes,
fillet meu no em deixaren mai sola,
agafades de mans amb la meva llibertat
em portaren a la felicitat de Dèu.
Fillet meu, creu a la mare,
no deixis mai la mà de la teva mare Catalunya,
tu ets la seva vida, no la mort,
amb el teu amor, fe i esperança
li obriràs la porta de la seva llibertat,
la independència.
Mare, sóc, avi, i mai m’has abandonat.
Tu des del cel i Catalunya en la meva lluita
sou els àngels del meu jo i de la meva humanitat.
El meu jo tè una història catalana,
la meva humanitat és la força de la meva convivència,
Els dos àngels m’heu enssenyat
que el meu jo català és infinit
i Catalunya la meva llibertat.
Mare, que des d’el cel m’ajudes,
com he d’estimar a Déu,
sent persona o perquè sóc català?
Fill meu, perquè ets persona,
i ho demostraràs sent un català independent.
Recorda-ho sempre, fill meu,
estimaràs molt a Déu si ets cada dia un millor català.
La natura, que es voluntat divina, et feu nèixer a Catalunya,
ella també és mare teva.
Només Catalunya i jo som la teva mare.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada