L'objectiu d'aquest blog és una passejada cultural pel món de la poesia i del teatre i conèixer la creativitat poètica de casa nostra.

divendres, 25 de maig del 2018

No vull que manipulin el meu jo




                                           Sóc un avi a tocar els noranta,
                                           quan miro enrere m’avergonyeixo del meu ahir.
                                           L’àvia em deia Joanet, no tinguis por,
                                           les bales xiulaven davant els vidres de la finestra,
                                           i els oficials d’un i altre bàndol només manipulaven 
                                           pistoles.
                                           Joanet, no tinguis por,
                                           la iaia t’estima, demà s’acaba la guerra,
                                           i els diumenges tornarem a Missa.
                                           El primer diumenge vaig passar por,
                                           soldats amb fusells amb baioneta calada
                                           rodejaven el capellà.
                                           Era massa nen per entendre 
                                           perquè missa i guerra es donaven les mans.
                                           L’àvia em va ensenyar a no tenir por i a ser nen.
                                           També el saber ser nen, m’ha ensenyat saber ser avi.
                                           Durant molts anys van manipular el meu jo,
                                           ara que sóc avi, vull ser el jo verdader.
                                           La política, la religió i la justicia m’ho prohibeixen.
                                           Prou li pregunto a Déu per què?
                                           La meva natura em diu tens intel·ligència, pensa.
                                           I dies i hores filosofant
                                           el meu esperit amb veu de l’univers m’ha dit
                                           només assoliràs ser jo,
                                           quan siguis netament català.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada